Személyes bemutatkozók

Gyermek szakellátás


Gábor Bernadett

klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus

Szakvizsgámat 2019-ben szereztem a Pécsi Tudományegyetemen. Képzésemmel párhuzamosan és azóta is a Pécsi Gyermekgyógyászati Klinikán dolgozom. Munkám során pszichés problémákkal küzdő gyermekek pszichodiagnosztikájával és terápiájával foglalkozom, illetve ezzel összefüggésben szülőkonzultációt és tanácsadást is nyújtok.

Várom azok jelentkezését, akiknek segítséget nyújthatok az alábbiakban:
kisgyermekkori viselkedés-, és érzelemszabályozási problémák, szobatisztaság körüli nehézségek; iskoláskori teljesítményproblémák, szorongás, beilleszkedési- és tanulási nehézségek; serdülőkori krízishelyzet, önismereti kérdések, stresszkezelés;
szomatikus betegséget kísérő pszichés tünetek.


Teufel Eszter

klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus

Pszichológus diplomámat 2014-ben szereztem a Pécsi Tudományegyetemen. Azóta az egészségügyben, a gyermekpszichiátriai ellátásban tevékenykedem, két évet a kaposvári kórház Gyermekpszichiátriai Szakrendelőjében dolgoztam, majd 2016 óta a PTE Gyermekklinika Gyermekpszichiátriai Osztályán és Ambulanciáján foglalkozom gyerekekkel, serdülőkkel és családokkal.
Elsősorban gyermek és serdülő pszichodiagnosztikát, egyéni alap pszichoterápiát, krízistanácsadást, szülő – és családkonzultációkat, olykor csoportterápiás munkát végzek.
Jelenleg pár - és családterápiás képzésben veszek részt, itt a végső, szupervíziós szakaszban tartok.

Magánrendelésemen gyermekek és serdülők pszichés állapotfelmérését, szükség esetén szupportív terápiáját, szülők számára nevelési tanácsadást, illetve családkonzultációt vállalok.
Várom mindazok jelentkezését, akiknek segítséget nyújthatok az alábbiakban:
viselkedés -, érzelem - és indulatszabályozási nehézségek; alvási, étkezési problémák; szobatisztaság alakulása (visszaesése) körüli nehézségek; beilleszkedési, kortársközösségben tapasztalt problémák; iskoláskori teljesítményproblémák; hangulati nehézségek, szorongás; serdülőkori krízishelyzetek, identitással - önismerettel kapcsolatos kérdések.


Pahocsa Júlia

klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus

2019-ben végeztem a Pécsi Tudományegyetem pszichológia szakán. Az diploma megszerzését követően a pécsi gyermekklinika gyermek- és ifjúságpszichiátriáján kezdtem el dolgozni, ahol azóta is dolgozom osztályos és ambuláns ellátásban egyaránt. 2020-ban végeztem el a Pécsi Tudományegyetem művészetterápia-zeneterápia képzését, gyermek- és ifjúsági klinikai szakvizsgámat 2023 őszén teszem le. Munkám során elsősorban pszichés nehézségekkel küzdő gyermekek és serdülők pszichodiagnosztikáját és szupportív terápiáját végzem, szükség esetén szülőkonzultációval, nevelési tanácsadással kiegészítve.

A magánrendelésemen gyermekek és serdülők pszichés állapotfelmérését, szükség esetén szupportív terápiáját, illetve szülők számára nevelési tanácsadást vállalok. Keressenek bizalommal, amennyiben gyermeküknél viselkedés-, érzelem- és indulatszabályozási nehézségeket, alvási, étkezési vagy a szobatisztaság kialakulásával kapcsolatos problémákat, továbbá szorongásos, hangulati panaszokat, teljesítménnyel vagy beilleszkedéssel kapcsolatos nehézségeket tapasztalnak. Emellett serdülőkori krízishelyzethez, önismerethez kapcsolódó kérdések, nehézségek esetén is várom a hozzám fordulókat.


Péter Piroska

tanácsadó szakpszichológus

Pszichológusi diplomámat 2013-ban szereztem a Pécsi Tudományegyetemen. 2014 márciusától a BMPSZ Sásdi Tagintézményének pszichológusaként, főképp gyermekekkel és családjaikkal foglalkozom. 2017-ben az ELTE-n elvégeztem a tanácsadó szakpszichológusi képzést, krízis tanácsadás szakirányon. Továbbá lehetőségem volt bepillantani az egyetemi tanácsadás világába is, kapcsolatba kerülve így a fiatal felnőtt korosztállyal is.

Szívesen állok rendelkezésükre, amennyiben gyermeküknél az alábbi nehézségeket tapasztalja: magatartás problémák (szorongás, nyugtalanság, szétszórtság, visszahúzódás, agresszivitás); családi problémák (válás, betegség, haláleset stb.); kamaszkori krízisek. Az egyéni konzultációk mellett nagy tapasztalatom van a gyermekek, serdülők csoportban történő ellátásában is az alábbi területeken: szociális szorongás, indulatkezelési nehézségek, érzelmek felismerése és kifejezése, kamaszoknak való önismereti fejlesztés.

Tečno se služim hrvatskim jezikom i srdačno očekujem i hrvatske obitelji iz regije.


Lőrinc Sára

pszichológus, bio-, és neurofeedback tréner

2020-ban a Pécsi Tudományegyetemen szereztem meg a pszichológus diplomámat, majd ezt követően öt évet a PTE Orvosi Genetikai Intézetében dolgoztam. A fejlődésneurológiai szakrendelésen és genetikai tanácsadáson koraszülött-, és megkésett fejlődésű gyermekek fejlődésének felmérésével foglalkoztam, emellett érkeztek hozzám viselkedési-, és figyelmi problémákkal küzdő, valamint különböző fejlődési vagy genetikai rendellenességekkel diagnosztizált gyermekek is. 
Szakmai fejlődésem céljából 2024 tavaszán elvégeztem a Magyar Biofeedback és Neurofeedback Akadémia által szervezett Neurofeedback képzést, majd ezt követően a Biofeedback képzést is. 
A bio-, és neurofeedback tréning egyaránt egy bizonyítottan hatékony modern eljárás, amely segítségével számos tünetet és problémát tudunk kezelni non-invazív módon, mind felnőttek, mind gyermekek esetében. A neurofeedback tréninget önmagában főként gyermekeknél alkalmazzuk, de kombináltan biofeedbackkel felnőttek esetében is hasznos. 
A tréningen szeretettel várok felnőtteket és gyerekeket egyaránt, akik az alábbi problémákkal küzdenek: figyelemzavar, hiperaktivitás, ADHD, autizmus, alvászavar, szorongás és depresszió, stressz, PTSD, fejfájás, migrén és egyéb krónikus fájdalmak. Továbbá várom azok jelentkezését is, akik a tréning segítségével szeretnének tenni a csúcsteljesítményük eléréséért a sport területén, hatékonyságukat növelni a munkában vagy a tanulásban.
Pszichológiai magánrendelésemen 3 és 15 év közötti gyermekek pszichodiagnosztikájával és lelki támogatásával állok rendelkezésre, emellett szülőkonzultációra és nevelési tanácsadásra is lehetőség van. Továbbá fontosnak tartom, hogy szakmailag folyamatosan fejlődjek, így jelenleg a Magyar Családterápiás Egyesületnél képződöm.


Major Flóra

gyógypedagógus, logopédus

Először csak az egyetemi szakok böngészése közben vált igazán szimpatikussá a gyógypedagógia-logopédia, s egy logopédussal történő konzultációt, közös felkészülést követően már nem volt kérdés számomra, hogy ez az én utam. Felvételt nyertem hát az akkori Kaposvári Egyetem gyógypedagógiai szakára, majd az intézmény átalakulását követően 2021-ben a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen diplomáztam logopédia és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányokon.
A képzésem alatt már elkezdtem gyakorolni a hivatásomat. Munkám során sajátos nevelési igényű gyermekek logopédiai és gyógypedagógiai terápiás ellátását végzem.

A magánrendelésemen szeretettel várom a nyelvlökéses nyeléssel, megkésett beszédfejlődéssel, artikulációs zavarral, dadogással, beszédészlelés – és beszédértési nehézséggel, valamint óvodáskori és iskoláskori részképességzavarral rendelkező gyermekeket. Az első terápiát megelőzi egy állapotfelmérés és az anamnézis felvétele, mely alapot biztosít a megfelelő terápia megtervezéséhez.


Dr. Szita Judit

gyermek-, és ifjúságpszichiáter szakorvos, zeneterapeuta

Orvosi diplomámat 2017-ben szereztem a Pécsi Tudományegyetemen, majd a pécsi Gyermekgyógyászati Klinikán kezdtem meg gyermek-és ifjúságpszichiátriai szakképzésem, amelyet követően 2022-ben szakvizsgáztam. Zeneterapeutaként is 2022-ben végeztem ugyanitt, jelenleg pedig az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán integrált szülő-csecsemő konzultáció képzésben veszek részt.

Zeneterapeutaként gyermekek és felnőttek jelentkezését is várom. A zeneterápia az úgynevezett nonverbális terápiás formák közé tartozik, alkalmazása során a zene (pl. hangok, ritmuselemek használata, zenélés, zenehallgatás) közvetítésével megy végbe a terápiás munka. Nem szükséges hozzá zenei előképzettség, "jó hallás", ritmusérzék, továbbá nem egyenlő a hangterápiával. A zeneterápia többek között segíthet az érzelmek, élmények előhívásában, a szorongás csökkentésében, relaxált állapot elérésében, javíthatja a figyelemkoncentrációt.
Számos területen alkalmazható kiegészítő vagy adott esetben önálló terápiás formaként, így például érzelem- és indulatszabályozási, társas kapcsolati nehézségek, szorongásos panaszok, egyes neurodevelopmentális zavarok esetén; önismereti folyamatban; a várandósság időszakában a hangolódás, kapcsolódás elősegítésére; továbbá a verbálisan nehezen hozzáférhető pszichés tartalmakkal való munkában.